Съвети при пътуване

Независимо дали сте в командировка или планирате почивка в чужбина, това, без което не можете, освен документа за самоличност, е банковата ви карта.

Подсигурете си спокойствие, комфорт и сигурност по време на пътуването, като следвате няколко съвета.

Проверете покритието на картите

с които разполагате - международно, местно или само в Европа.

При пътуване в чужбина

препоръчваме да разполагате с поне 2 различни вида карти - например Visa и MasterCard, дебитна и кредитна.

Поне седмица преди пътуването

проверете валидността на вашите карти и си припомнете ПИН кодовете им. Ако картата ви изтича или сте забравили ПИН кода си, ще можете своевременно да я подновите.

Проверете и захранете сметките си

Разпределете наличностите по картите спрямо нуждите ви.

Запознайте се с лимитите

нивата на трансакционните лимити при използването на картите ви в чужбина.

Проверете трансакционните такси

при плащане на ПОС и теглене в брой от банкомат, за да прецените коя карта ще ползвате по-изгодно.

Ако ползвате кредитна карта

то най-вероятно имате застраховка. Проверете какво е нейното покритие и как се активира.

Запишете си телефоните

на Център за контакт с клиенти. В случай на нужда банката е на разположение денонощно.

Не съхранявайте ПИН кода

заедно с картата, на хартиен или друг носител, и не я оставяйте без наблюдение на обществени места.

Преди да въведете ПИН кода

проверете дали сумата, изписана на дисплея на терминала, е коректна.

След приключване на трансакцията

не забравяйте да вземете карта и разписката от ПОС терминала, както и издадените от търговеца допълнителни фактури и документи. Същите могат да ви потрябват в последствие.

Ако установите, че плащането ви е дублирано

че са ви задължили с по-голяма или по-малка сума от дължимата и сте все още в обекта, сигнализирайте незабавно на търговеца. Ако не получите съдействие от него, обърнете се към банката.

При задържане на картата ви

по време на теглене от банкомат, свържете се с банката, обслужваща терминала, и проверете условията по връщането й. В случай че банката няма такава практика, то следва да блокирате картата си, чрез обаждане на Център за контакт с клиенти.

При загуба или кражба

на банковата ви карта, позвънете незабавно в денонощния Център за контакт с клиенти, за да блокирате картата си своевременно.

Следвайте внимателно стъпките

при теглене от банкомат и четете изписаните съобщения. Възможно е да бъдете поканени да направите дарение или да ви бъде предоставена опция за теглене в брой в различна валута.

Контролирайте и следете

дистанционно движението по вашите сметки и наличностите си чрез Онлайн банкиране или Мобилно банкиране.

Допълнителни услуги за вашето спокойствие

SMS нотификация, с която ще получавате известие за извършена трансакция с вашата карта.

Парола за сигурни плащания, която ще ви пази при плащания в интернет.