Как да се предпазим от фишинг атаки и телефонни измами?

Как да се предпазим от фишинг атаки и телефонни измами?

Уважаеми клиенти,

Информираме Ви за зачестили опити за фишинг атаки и телефонни измами.

Фишинг атаки

 Съобщенията не се изпращат от „УниКредит Булбанк“ АД, като в тях фигурира линк, който води до фишинг сайт, събиращ лични и финансови данни.

Обръщаме Ви специално внимание, че банките никога не изискват от клиентите си предоставяне на информация през съобщения или имейли - те вече разполагат с нея при сключването на договор с клиент.

При получаване на подобно съмнително съобщение Ви съветваме да не предприемате действията описани в него, да не проследявате вложените в него линкове, както и да не отговаряте на подателя.

 

Важни препоръки:

  • Използвайте само легални, последни и обновени версии на операционна системи, антивирусна защита и браузери
  • Не проследявайте и не следвайте инструкциите в изпратените Ви имейли
  • Не си сваляйте и не отваряйте нетипични прикачени файлове в имейла („фактура“, „сканиран документ“ и др.) или хипервръзки и вложени линкове
  • Проверявайте хипервръзките, към които води имейлът с реалните адреси от браузъра ви
  • Поне веднъж на всеки три месеца е необходимо да променяте паролите си в ползваните публични интернет услуги (web имейл също)
  • Винаги проверявайте действителния адрес при отговор на подобен съмнителен имейл
  • Можете да изискате от доставчика на имейл услугата да извършва винаги проверка за съответствие между имейл адрес на изпращача и действителен адрес, от който е изпратен имейлът и адреса на сървъра, изпратил имейла. При правилна конфигурация на имейл сървъра, подобен вид съобщения не би следвало да достигат до Вас
  • Подлагайте под съмнение имейли или сайтове, които изискват лична или финансова информация, която включва: пароли за достъп, номера на банкови сметки или карти, ЕГН или клиентски номер
  • Препоръчително е да използвате само световно доказали се доставчици на имейл услуги като Google или Microsoft
  • Никога не запаметявайте потребителските си имена или пароли в браузерите
  • Не е препоръчително да използвате една и съща парола за достъп до различните си акаунти в интернет

Телефонни измами

Информираме Ви за зачестили опити за телефонни измами от международни телефони, които се изразяват с еднократно позвъняване. Позвъняванията не се извършват от „УниКредит Булбанк“ АД.

Имайте предвид, че този вид обаждания целят отдалечено да се атакуват Вашите телефони с оглед да се установи контрол върху телефона Ви и да се открадне лична и финансова информация, записана на телефонните Ви устройства. Тези злоумишлени действия са възможни, ако отговорите или върнете обаждане на номера, който Ви е търсил.

При получаване на подобно съмнително обаждане Ви съветваме да спазвате следните указания:

  • Приемайте и връщайте обаждания само на познати от Вас телефонни номера;
  • Не отговаряйте и не връщайте обаждане на международни номера;
  • Не изпълнявайте и не следвайте инструкции за избиране на номер със нетипични символи;
  • Ако сте попаднали на подобно обаждане и сте отговорили или върнали разговор, сменете паролите за достъп на всички акаунти, които използвате през телефона си. Ако услугите, които използвате позволяват включване на по-високо ниво за защита (допълнително потвърждаване, втора парола), ги активирайте;
  • Проверете дали само Вие сте администратор на телефона и ако има процес/администратор, който е различен от познатите Ви, го премахнете.

В случай на най-малкото съмнение  за злоупотреба с личните Ви данни, се свържете незабавно с банката на номер  0700 1 84 84 или кратък номер 1 84 84.


Допълнителна информация за медии:

Виктория Блажева, тел +359 (0) 2 9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch

Беатрис Николова, тел +359 (0) 2 9232 528, cfbusjt/ojlpmpwbAvojdsfejuhspvq/ch

Екатерина Анчева, тел +359 (0) 2 9264 963, flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch