Новини
Банката препоръчва повишено внимание и грижа при използване на картите в празничния период
„Кредитната карта трябва да се пази поне толкова добре, колкото човек пази личния си портфейл”, препоръчва Левон Хампарцумян, председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.
От началото на тази седмица УниКредит Булбанк прави още една крачка напред в осигуряването на спокойствието на своите картодържатели. В сътрудничество с AIG България банката пуска на пазара уникална застраховка „Защитен портфейл”. Тя покрива не само рисковете от загуба или кражба на картата, но защитава и покупките, направени с нея, както и други лични вещи на картодържателя.
Застраховката “Защитен портфейл” включва четири основни покрития:
* Банкова карта – възстановяване на финансови загуби при неправомерно използване на застрахованата карта от трети лица вследствие на кражба, загуба или злоупотреба с картата. На клиента се възстановяват всички суми до определения лимит от 300 лева за щети (удостоверени в полицейска преписка), настъпили до 48 часа, предхождащи момента на блокиране на картата.
* Защитени покупки – покриват се финансови загуби до общо 1500 лева за период от една година вследствие на кражба чрез взлом/грабеж или увреждане на новозакупени потребителски стоки с банковата карта. Покритието е в сила до 30 дни от датата на покупката за стоки с цена над 100 лева.
* Изгубени или откраднати лични документи и ключове - в случай на изгубване или кражба на личните документи и/или ключовете заедно със застрахованата карта, се възстановяват разходите, направени от клиента за преиздаване на лични документи (до 250 лева) и/или смяна на ключове или брави (до 500 лева).
* Злополука – обезщетение от 4 000лева за една застрахована карта при смърт от злополука.
Застраховката „Защитен портфейл” може да бъде сключена за минути в клоновете на УниКредит Булбанк от всеки настоящ или нов картодържател на банката. Покритието се подновява автоматично всяка година (освен при отказ на клиента). Застрахователната премия от 23.50 лева годишно се събира автоматично от застрахованата карта, при дадено съгласие от застрахования картодържател.
Екслузивно от УниКредит Булбанк и AIG България, успешно се предлага от месец септември 2007 само по телефона, Застраховка „Грижа” на всички картодържатели, която покрива болничен престой при злополука или заболяване, както и пълна загуба на трудоспособност, с валидност в цял сват.
Кредитните и дебитни карти на УниКредит Булбанк дават възможност на клиентите да разполагат със средствата си по всяко време на денонощието във всяка точка на света. Те са удобен начин за разплащане в търговски обекти и обслужване на комунални и регулярни плащания. Припомняме няколко лесни мерки, които не изискват усилия, но вдигат значително нивото на защита на картата:
* При въвеждане на ПИН, свободната ръка винаги трябва да прикрива клавиатурата.
* За препоръчване е да се използват банкомати в офиси на банки, в хотели или административни сгради.
* Добре е да се използва услугата SMS информация при извършване на всяка транзация.
* Картите никога не бива да остават без надзор на видни и лесно достъпни места (хотелска стая, съблекални и др. )
* ПИН кодът никога не трябва да бъде записан върху картата и не бива да се съхранява на лесно уязвими места – в портфейл, мобилен телефон и др.
* При възникнал проблем на банкомат, клиентът никога не бива да споделя ПИН-а си с “услужливи” граждани и да се обажда на телефони, обявени със стикери на банкомата.
* Всеки клиент трябва да си запише телефоните за спешна връзка с дежурния център на банката си в случай на проблем с картата или съмнения за неправомерна транзакция. Телефоните на 24-часовия картов център на УниКредит Булбанк са 02/9805710, 02/923 2530 или 2447 или мобилен: 0887 232 232
* При пътуване е препоръчително клиентът да вземе само тези карти, които има намерение да ползва (това означава например да остави на сигурно място картите с местен достъп).
* Добре е разписките от извършените плащания да се пазят до получаване на месечното извлечение