Нашите пет причини да правим събития за колеги

Нашите пет причини да правим събития за колеги
  • 05 април 2016
  • 1410

Разточителство или необходимост е да се правят събития за служителите в една компания? Някои организации все още се колебаят дали разумната инвестицията в събития за служители си заслужва.

Ние вярваме, че вътрешните събития имат мощен мотивиращ ефект и създават принадлежност към компанията. Te са разнообразни и често е възможно да не изискват голям ресурс – просто е необходимо събитийният отдел да обмисли добра концепция, бранд специалистите да се погрижат за подходящия корпоративен вид на инициативата, а комуникационните експерти да я представят по най-добрия начин.

За УниКредит Булбанк средствата, които се влагат във вътрешните събития, се възприемат като инвестиция. Нейният резултат са по-доволни и по-добре информирани служители, които са мотивирани да дадат най-доброто от себе си в работата с клиентите и партньорите.

Ако все още се колебаете дали вътрешните събития са полезни за вашите служители, ние ще споделим с вас нашите пет причини да организираме с удоволствие и отдаденост стратегически събития за нашите колеги.

 

Изграждане на корпоративна култура

Всяка компания има основна дейност и поставени цели за постигане. Корпоративната култура обаче не се основава на задължителни норми, а на искреното приемане и прилагане на ценностите на организацията. Всяко събитие се използва като повод да се напомни за необходимостта от синергия между различните структури на банката, за важността да сме бързи и точни в изпълнението на задачите ни, за партньорството с клиентите, за управлението на риска и стремежа към отлично свършената работа.

Корпоративната култура няма само бизнес аспект. Банката, например, насърчава спортуването и здравословния начин на живот като организира ски и тенис състезание. Това са събития, в които състезатели и фенове прекарват деня заедно извън офиса и надграждат служебните отношения с допълнителни „извънработни“ интереси. Често на тези спортни празници присъстват цели семейства, представител на които работи в структура на УниКредит, като по този начин принадлежността към компанията се засилва още повече. Като естествен резултат на „централно“ организираните събития, в банката се създават малки общности от колеги по интереси и хобита, които имат своя активен живот и извън чисто професионалното общуване.

Задаване на стратегическа посока и послания

Събитията са отличен повод да се направи публичен преглед на постигнатите резултати, да се обърне внимание върху какво да се работи повече и да напомни още веднъж какви са целите и фокуса на компанията за определен период. Посланията могат да бъдат представени по различни начин. Конференция, на която мениджърите представят под форма на презентация състоянието на бизнеса, е само един от вариантите. Опитваме се „сериозните“ послания да намерят интересна и запомняща се форма: чрез забавни, понякога метафорично брандиране, чрез игрови ситуации, чрез впечатляващи гости.

 

Награда за постигане на бизнес цели

Участието в много от събитията на банката има състезателен характер, който се базира на отлични резултати. Част от събитията са за най-добрите в някоя област: бизнес, спорт или друг вид важна за корпоративната култура сфера. Този тип инициативи имат за цел да наградят с изключително преживяване колегите, които дават истинската стойност на нашия бизнес. Достъпът до тези събития се основава на оценителна система, чрез която мениджмънтът по честен и прозрачен начин се осведомява за развитието на колегите. По този начин банката заявява своята позиция, че всеки, който има изключителен принос за позиционирането ни като водеща финансова институция, трябва да получи своята награда. Това са най-звездните събития, в които всеки колега има силен стимул да бъде поканен и които имат мотивиращ ефект за работата.

 

Среща с мениджмънта и колеги

За големите компании, които покриват с дейността си цялата страна или други държави, е от изключителна важност да изграждат във всеки един човек, независимо колко е отдалечен от централата, принадлежност към компанията. Поради чисто физическата отдалеченост на офисите, това не е лесна задача. Затова и събития, които по един или друг повод събират колеги от различни структури и дори страни, са стратегически за УниКредит. Вътрешните събития са отличен повод за среща на висшия мениджмънт с колеги, работещи извън централата и столицата. Този тип инициативи осигуряват възможност за общуване между различни нива и помагат за възприемането на управителния съвет като неделима част от целия екип на банката.

Емоционален момент е срещата на колеги, които не се виждат с месеци, дори с години, а работят заедно. Често се случва служители да се запознаят един с друг след дълго време на общуване само по мейл или телефон. Вътрешните събития са отличен повод да се засили връзката между различни структури.

 

Подкрепа на корпоративната социална отговорност

Стратегията за корпоративната социална отговорност на банката включва активното участие на служителите. Желанието на банката да направи средата по-добра за живеене се възприема с радост и от колегите. Те са готови да извършват непривични за банкерите дейности: почистване на местности, боядисване на пейки, саниране на детски площадки, залесяване и облагородяване на паркове, кръводаряване. Колегите сами инициират доброволчески дейности като великденски и коледни базари и даряват събраните средства за различни каузи. Те се самоорганизират в подкрепа на нуждаещи се хора или доброволстват в кампании на различни неправителствени организации.


Диляна Стоянова

Управление „Връзки с обществеността и комуникации“

Мениджър Спонсорства и събития

Диляна Стоянова е мениджър спонсорства и събития на УниКредит Булбанк. Интересите й са в областта на управленията на събития, комуникации, корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие. В рамките на УниКредит е работила по много местни и международни проекти: конвенции на дирекциите на банката, доброволческа програма, културни събития, спортни състезания, спонсорски инициативи, европейска обиколка на Купата на УЕФА Шампионска лига. Завършила е „Връзки с обществеността“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Обича книгите, морето, пътуванията, колелото си, къщата си и времето със семейството.

Ejmzbob/TupzbopwbAVojDsfejuHspvq/Ch

Вижте всички статии от Диляна Стоянова


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни