От серията "Финанси за нефинансисти": Как да купим всичко нужно без да се охарчим ненужно

От серията "Финанси за нефинансисти": Как да купим всичко нужно без да се охарчим ненужно
  • 12 септември 2016
  • 1258

Новият бизнес сезон набира скорост по-бързо от излязъл от бокса пилот на Формула 1. Идва времето, в което цифроманията се мести от плажа в мола. Есенно-зимните колекции са прилежно подредени по витрините, учебни пособия, брандирани със знайни и незнайни тийнейджърски идоли и последните модели смарт джажди примамват новите си притежатели. Въпросът е как да купим всичко нужно без да се охарчим ненужно? Ето няколко практични съвет от блога на УниКредит Булбанк, вдъхновени от английското издание на Vogue.

Гардеробът - хладилник за дрехи

Както гледате какво има или няма в хладилника преди да отидете в кварталния супермаркет, така преди да се втурнете в новите колекции проверете с какво разполагате в гардероба си. С голяма вероятност есенно-зимните ви дрехи още стоят неразопаковани от началото на лятото. Прегледайте дали наистина имате нужда от още един тъмен панталон, риза и обувки. Напълно вероятно е в края на предишния студен сезон да сте си купили нещо на сметка от разпродажбите и дори да не сте го обличали или обували до този момент. С децата този номер невинаги минава, защото имат навика да растат (слава богу!) като гъби. Дали обаче няма да им станат добре запазени дрехи на каката или баткото? И без това малките най-вероятно са ги харесали още докато са били носени от по-големите.

Купете си две

Противно на стандартния съвет никога да не си купувате две ризи от един и същи вид или цвят, помислете добре преди да купите различни. За какво ви е пуловерът в бордо, който сте си взели, защото е било модерно, но не сте облекли, понеже си знаете, че не ви отива. По-добре вземете направо два сиви пуловера, ако знаете, че това е цветът, който ви „отваря“.

Етикетът говори

Много хора режат етикета след покупка, тъй като ги дразни при обличане. На него обаче има информация как е най-добре да се поддържа дадена дреха, за да се запази по-дълго време. Излишен харч е да носим на химическо чистене евтина риза, а в същото време да разсипем скъпа блуза от пране в пералнята.

Направете си списък и го изпълнете за време

Разумният купувач ходи в магазина със списък и не се отклонява от него. Геймифицирайте пазаруването като се предизвикате да намерите всичко по списъка за определено време – например половин час. Бързото ходене е полезно за здравето, а бързото излизане от магазина – за портфейла.

Вижте цената преди да пробвате

Обичайна гледка преди началото на училище и активния бизнес сезон са опашките от хора пред пробните в магазините за дрехи. Преди да решите да си загубите времето, погледнете цената и решете дали бихте я платили. Въобще. Между другото, пробните в мъжките отдели обикновено са по-свободни. Както и касите.

Бонус съвет: според Vogue дехидратацията води до прибързани покупки. Затова носете си винаги по една бутилка с вода.


Виктория Блажева

Управление „Връзки с обществеността и комуникации“

Виктория Блажева е директор Комуникации и първи вицепрезидент в УниКредит Булбанк; член на борда на директорите на Тръст за социална алтернатива; ръководи работната група по комуникационна стратегия на Съвета на жените в бизнеса в България; член на Европейската асоциация на комуникационните директори и на Harvard Club of Bulgaria. Основател е на инициативата The C-Suite Minimalists като част от MBA дисертация в Warwick Business School. Завършила е бизнес програмата “Иновации и предприемачество“ в Stanford University и CORe на HBX | Harvard Business School; алумни по програмата за висши мениджъри „Стратегически модели за управление на НПО“ на Harvard, JFK School of Government, и др.

Wjlj/EbwjepwbAVojDsfejuHspvq/Ch

Вижте всички статии от Виктория Блажева


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни