Умения и принципи, които носят успех

Умения и принципи, които носят успех
  • 10 юни 2019
  • 668

В наши дни, благодарение на технологиите, знаем повече, можем да правим повече, много по-бързо, на по-ниска стойност и отвсякъде. В такава среда умението да се предвижда ще е най-ключовото умение за успех. Така например, всеки автомобилен производител трябва да оценява както своите преки конкуренти „Форд“ и „Хюндай“, така и Uber, Tesla и „Гугъл“. Или както казва бившият изпълнителен директор на General Electric Джак Уелч: „Ако темпът на промяна извън компанията е по-бърз от този вътре в компанията, краят е близо.“

5 принципа за бизнес бум

  • Правилото 80/20, което означава, че 80% от резултата се постига с 20% от усилията.

    Важно е да знаеш кое ще ти донесе най-голяма полза и да имаш дисциплината да не се заемаш с никакви други задачи.

  • Опростяване

    Най-силното качество, най-голямата интелигентност е умението да опростяваш. Организациите имат естествената склонност да усложняват, на която трябва да се противодейства.

  • Пълна честност

    Негативната обратна връзка е подарък – можем да растем единствено, ако преживяваме трудности.

  • Задълбочаване

    Способността да се концентрираш за поне 3 часа върху един проблем или задача е ключово за постигане на успех.

  • Бързо учене и интелектуална смиреност

    Според Уорън Бъфет всеки, който не учи по поне 5 часа на седмица, е безотговорен. Добър начин човек да учи е и да задава въпроси.

Принципите за бързо разширяване на бизнеса бяха представени от Христо Попов*, главен изпълнителен директор на Fast Track Europe, по време на семинара Scaling Up to Hypergrowth - Building Speed and Energy. Събитието беше организирано от новосъздадената предприемаческа организация EO South East Europe. Домакин на семинара беше Международния център на УниКредит Булбанк.

Всички тези принципи трябва да бъдат реализирани ефективно и спрямо стратегията на компанията.

„Хората не са най-големият актив на компанията. Правилните хора на правилните места и вършещи правилните неща единствено са актив“, обобщи Попов.

И сподели собствената си представа за ценните за компанията хора. Те имат някои от следните качества: високо IQ; ценности; програма за развитие, която съвпада с интереса на компанията; енергия и самоинициативност; амбиция и страст; дисциплина да завършват задачите си; интелектуална смиреност; емоционална стабилност и предсказуемост; поемат отговорност за грешките и отдават дължимото на екипа при успех; учат бързо; здрав разум и бизнес инстинкт.


*Христо Попов има повече от 20 години опит на ръководни постове в целия свят, в това число McKinsey, Shell и Sab Miller, участвал е в основаването и управлението на 15 различни компании в Източна Европа. В момента той е главен изпълнителен директор на Fast Track Europe, сертифициран старши треньор по методологията „Рокфелер“ като основната му дейност е да помага на компаниите в Европа да прилагат тази методология.

Вижте още и „7 мита за предприемачеството“.



Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни