Как да избягваме вредните навици в офиса

Как да избягваме вредните навици в офиса
  • 17 септември 2016
  • 1269

Ако все още сте на лятна вълна, ние сме тук, за да ви подсетим, че „отива си лятото, идва есента“ или с други думи началото на бизнес сезона е. Трябва бързо, но без напрежение, да се пуснат високите обороти. Доста често такава промяна може да бъде трудна. Затова в този материал ще споделим с вас как и кои вредни навици да избягвате. Съветите ни ще ви помогнат успешно и безпроблемно да дадете старт на работния сезон.

Твърде честа проверка на пощата

Всички ще се съгласят, че мейлът е модерната версия на бизнес срещата в повечето служебни ситуации, защото спестява време (бел. авт. понякога и мъничко нерви и спокойствие), но не абсолютно винаги. Ако получавате много служебни съобщения и се опитвате да прочетете и реагирате на всяко едно в минутата, в която е пристигнало, то така никога няма да успеете да свършите всичките си дневни ангажименти. Не казваме, че трябва да зарежете пощата си, но е по-добре да поставите времеви лимит, на който да я следите. Ако пък не можете да постигнете това, защото вътрешният ви глас ви тормози – изчитайте всичко, но степенувайте по важност и спешност различните задачи в служебния мейл.

Безкраен мултитаскинг

Почти всичко в границите на нормалното е полезно. Това важи и за отмятането на няколко задачи едновременно. И макар всеки да е един съвременен Наполеон – ако надцените себе си в количеството ангажименти, които можете да поемете, накрая е много вероятно да загубите от качеството на крайния им резултат. Ако успявате да правите 4-5 неща по едно и също време – супер, но ако изпитвате затруднение – спокойно, просто намерете модел, който работи ефективно за вас. Опитвайте се да го следвате, приоритизирайки належащите задачи в дневния списък. Правенето на десет неща едновременно звучи примамливо, но не забравяйте, че не сте робот. Пък дори и при тях понякога има бъгове в системата.

Мейл кореспонденция за всичко

Знаете, че някаква задача трябва да бъде изпълнена, но част от ангажимента за нея е на ваш колега, който обаче по една или друга причина не отговаря на вашия мейл. Звучи ви познато? Спокойно, не сте единствените. В големите корпорации голяма част от кореспонденцията се води точно по мейл. Въпреки че по-горе я отбелязахме като спестяващ време и нерви инструмент, знаем, че това не важи за всички възможни случаи. Често невъзможността да се достигне до разбирателство по даден казус е именно порочният кръг на безбройните съобщения. Ние ви препоръчваме, когато попаднете в подобна ситуация, просто звъннете на въпросния човек. Така ще сте сигурни, че всичко е изяснено максимално добре и няма да има нужда от допълнителна комуникация по електронен път.

Най-важното в края на деня

Голяма част от хората започват работния ден, заемайки се с леки и не толкова ангажиращи задачи. В това няма нищо лошо, освен ако в последните часове не останат по-важните и сложни задължения. По този начин вероятността да остане несвършена работа е доста голяма. А както споменахме по-горе, перпетуум мобиле в офисен вариант все още няма. Затова ние ви съветваме да редувате различните по сложност задачи, както и да сложите в листа си тези, които не могат да чакат много дълго време. Така няма да се чувствате непълноценни и изморени и ще имате усещане за изпълнен график.

Стоене на едно място

За да бъдете по-продуктивни след отпускарския сезон, трябва да действате по-разумно, не здраво (от англ. език working smarter, not harder). Стоенето цял ден на едно място в офиса няма да ви помогне със сигурност. Застояването не би се отразило добре както на здравословното ви състояние, така и на психическото. Може да промените това, поне докато навън времето е хубаво, с “walking meetings” (от англ. език „ходещи срещи“). Съчетаване на важното с полезното - отмятате задължения, докато се раздвижвате. Ако дъждът, или неспортната ви натура, пречи на това предложение – ние предлагаме алтернатива. Създадете си офисен ритуал, в който да стоите прави, докато говорите по телефона или си водите някакви записки. Това лесно може да се постигне с висока маса в офиса, на която да се редувате с колегите си.


Йоана Колакова

Управление „Връзки с обществеността и комуникации“

Zpbob/LpmblpwbAVojDsfejuHspvq/Ch

Вижте всички статии от Йоана Колакова


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни