Защо тъгува Кание Уест и какво можем да научим от големите дългове на звездата?

Защо тъгува Кание Уест и какво можем да научим от големите дългове на звездата?
  • 18 февруари 2016
  • 1388

Световноизвестният хип-хоп изпълнител и продуцент Кание Уест от няколко дни “чупи” интернет с публичните си оплаквания за огромните дългове, в които е потънал. Вместо валентинки за Ким Кардашиян - не по-малко популярната му жена, риалити звезда с пищен таз, бюст и начин на живот – преди дни той проплака в Twitter: „Пиша това на вас, мои братя, докато съм затънал в дългове за 53 милиона долара… Моля ви, молете се за мен“.

След дълга туит тирада Кание се обърна лично към създателя на Facebook Марк Зукърбърг и към единия от създателите на Google Лари Пейдж с молба да му дадат благотворително пари. Рапърът се аргументира, че в Сан Франциско всички слушали рап в домовете си, но не помагали на истинските артисти. „Моля ви, кажете на Марк да ми се обади“, продължи той.

Засега нито Марк, нито Лари връщат обаждането на Кание. Според мен обаче той чука на грешната врата. Хората, на които реално трябва да звънне, се казват Джанет Йелън, председател на Федералния резерв на САЩ и на Марио Драги, президент на Европейската централна банка. Интересът и на двамата е да бъде стимулирано потреблението на домакинствата, за да се съживяват икономиките, нали така? А фамилията Уест-Кардашиян работи точно това. И Кание, и жена му, а вече и двете му деца. Десетки производители им плащат милиони, за да потребяват повече, да посещават повече ресторанти и клубове, да си купуват чанти, коли и имения…. и да рекламират това свое потребление, така че и други хора да си купят повече от стоките или услугите. Логично е, че когато човек върши, и то добре, някаква работа, трябва да получи възнаграждение за това. Кание и фамилия очевидно работят успешно за стимулиране на потреблението – задача, върху която са фокусирани и г-жа Йелън и г-н Драги. Затова по-логично е известният хип-хопър да помоли феновете си да апелират към тях двамата да си платят за положения от Кание и Ким къртовски труд.

Еквилибристиките настрана, две неща са важни от тази история. Първото е да не се заблуждаваме, че тирадите на Кание са толкова импулсивни и необмислени. Уест-Кардашиян са стройна машина за пари. Рапърът сега пуска нов албум и фактът, че тази седмица с него се занимават не само всички таблоиди, но и сериозни медии като “Уолстрийт джърнал“ и „Файненшъл таймс“, му носи още повече слава и популярност – предпоставка за повече продажби.

Вторият извод обаче е: случаят на Кание показва, че когато супер богати като него имат големи дългове и бизнесът им не върви, те също са нервни, тъжни и отчаяни. По това те не се различават от който и да е човек, който задлъжнее повече от възможностите си. Затова, въпреки че звезди като Кание и жена му създават трендовете за потребление със свръхскъпите си дрехи, чанти, коли и телефони, „Файненшъл таймс“ съветва да следваме тенденцията на Кание за влизането в необмислени дългове само „на свой собствен риск“.

Преди няколко дни, след обявяването на финансовите резултати на УниКредит, главният изпълнителен директор Федерико Гицони, както винаги отдели време и направи обръщение към служителите на групата. В него той каза: „Прозрачността и доверието в дългосрочните отношения с клиентите ни са ключови. Ако някой продукт или кредит не е подходящ за клиент, по-добре му го обяснете и му го откажете. Дайте на този, който наистина има нужда, и който има ясна идея за какво ще го използва. “ Вземането на заем е изключителна възможност по-бързо човек да започне или разшири бизнеса си, да си осигури достатъчно оборотен капитал, за да го поддържа, да създаде уютен дом и да изучи децата си. По нашенски урокът на Кание за отговорното вземане на заеми би звучал така: три пъти мери, един път вземи.

За подготвянето на материала са използвани следните източници:

https://next.ft.com/content/885b2bf0-d499-11e5-8887-98e7feb46f27

http://blogs.wsj.com/speakeasy/2016/02/14/kanye-west-releases-the-life-of-pablo-after-saturday-night-live-appearance/

https://twitter.com/kanyewest?lang=en-gb

 


Виктория Блажева

Управление „Връзки с обществеността и комуникации“

Виктория Блажева е директор Комуникации, първи вицепрезидент в УниКредит Булбанк; член на борда на директорите на Тръст за социална алтернатива и на Harvard Club Bulgaria; член на Европейската асоциация на комуникационните директори и на Съвета на жените в бизнеса. Има MBA от Warwick Business School. Завършила e бизнес програмите “Иновации и предприемачество“ на Stanford University и CORe на Harvard Business School. Правила е специализации в сферата на финтех, анализ на данни и дигитална трансформация от CFTE, Copenhagen Business School и LSE.

Wjlj/EbwjepwbAVojDsfejuHspvq/Ch

Вижте всички статии от Виктория Блажева


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни