Как да се научим да спестяваме в началото на кариерата си?

Как да се научим да спестяваме в началото на кариерата си?
  • 04 февруари 2019
  • 1121

Финансовите навици, които ще изградите със започването на първата ви работа, са тези, които ще ви следват цял живот. Затова е важно да се научите да разпределяте разходите си правилно. Много по-лесно е да формирате тези навици, когато стартирате кариерата си, защото още нямате големи разходи, свързани с издръжка на семейство, кредити или други сериозни харчове.

Един от най-добрите съвети е да започнете да заделяте малки суми от всяка ваша заплата във фонд, който да кръстите „за мен“. В началото могат да бъдат между 5-10% от заплатата ви, което няма да направи съществена разлика в парите, с които ще разполагате през месеца. Ползите обаче ще бъдат значими, когато с всеки следващ месец спестената сума нараства.

Научете се парите да работят за вас, а не вие за тях. Спестените суми може да ги влагате във фонд, който ще ви носи добра доходност. Така не само ще спестявате, но и ще увеличавате тяхната стойност. По този начин след 3, 5 или 10 години ще имате една прилична сума, без да сте вложили усилия, а и ще сте изградили навик, който ще ви носи ползи цял живот.

Със спестовен план може да зададете всеки месец автоматично от сметката ви да се удържа сумата, която сте преценили, както и датата, на която да се удържа вноската. Парите ви ще бъдат инвестирани във взаимни фондове с минимален риск при добра доходност. Обикновено доходността е около 4.13% годишно, което означава, че ако спестявате по средно 80 лева всеки месец, след три години ще имате около 3 000 лева. И това е само началото. Колкото повече се увеличават доходите ви и сумите, които ще заделяте, толкова по-голяма доходност ще имате. Също така при спестовен план не е проблем ако пропуснете вноска, планът няма да се прекрати. Така след две години ако минете покрай витрината на любим магазин – ще знаете, че може да си позволите това, което си харесате сега и веднага, защото освен че сте спестили пари, вие може да ги изтеглите по всяко време.

Със стартирането на първата си работа сте в чудесна позиция да вземате решения, които могат да ви помогнат да сте финансово независими и успешни. Намирането на добре платена работа е само част от това да изградите собствен капитал и успех. Изграждането на навик да управлявате финансите си и да заделяте малки суми, които да работят за вас, е правилният път към благополучието и успеха.


Антоанета Богданова

Корпоративни, ключови и международни клиенти

Мениджър Корпоративни клиенти

Антоанета Богданова е Мениджър Корпоративни клиенти в УниКредит Факторинг. Има опит в банковата сфера над 18 години, като е заемала различни длъжности в няколко големи български банки, включително и УниКредит Булбанк. В работата си най-много харесва възможността да контактува с хора от различни сфери на дейност и да спомага за намирането на решения за техния бизнес. Свободното си време посвещава на любимите си хора.

Boupbofub/CphebopwbAVojDsfejuHspvq/CH

Вижте всички статии от Антоанета Богданова


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни